Thursday, February 26, 2015

Kaula piteni metrin verran

Tänään on ollut jotenkin erityisen ihana päivä. Ei sen takia, että mitään kummallista olisi tapahtunut: on vain ollut hyvä ja positiivinen vire päällä ja illan kruunasi vielä estetunti Renjan, Lillin sekä Teresan ja Teresan hevosen seurassa.

 

Teresan äiti on seurannut meidän satulaongelmia jo pidemmän aikaa ja olen kokeillut Teresan koulusatulaa pari kertaa. Satula, jota olin odottanut niin paljon saapuvaksi ulkomailta ei ollut yhtään mitä olin kuvitellut ja olin jo tullut siihen tulokseen, että mietin vielä Passierin satulaa ja jatkan karvasatulalla suurimman osan ajasta. Meidän Prestigen estesatula toimii melko hyvin, joten en lannistunut sen koommin. Onhan tämä satularumba jatkunut meillä jo vuosia. 

Kun Camilla toi sitten meille myynnissä olevan Teresalle mittatilatun Devoucoux satulan olin kyllä jo ostanut sen ennen kuin olin kokeillut sitä Thorin selkään. Satula on mittatilattu Teresalle, joka on vielä pidempi kuin allekirjoittanut ja satula näytti istuvan Thorille todella hyvin.  

Helpointa ei ole kokeilla uutta satulaa heti estetunnille, mutta en kävisi enää tunneilla jos en voisi käydä uusien satuloiden kanssa. Joten ei kun menoksi ja Thor tuntui heti alussa vähemmän jäykältä ja pärski iloisesti. Tunnin aikana Thor ryhdistäytyi eikä jäänyt yhtään niin etupainoiseksi kuin parit viime ratsastuskerrat. Tuntui myös, että selkä pääsi liikkumaan hyvin ja lavoilla oli enemmän tilaa kuin muissa satuloissa. Olin hieman hukassa välillä koska tuntui siltä, että Thorin kaula piteni metrin verran, kun rungolla oli paremmin tilaa liikkua. En oikein osaa selittää tunnetta, mutta ehkä jollain muulla on samanlaisia kokemuksia?

Uusi satula ei tietenkään poista Thorin ja minun kokoeroa tai sitä ongelmaa, että nojaan eteenpäin, mutta kyllä se auttaa ja tuntui jo tänään että meillä oli joitain todella hyviä pätkiä. Tässä vielä päivän viimeiset hypyt. 

Kokeilen satulaa vielä pari kertaa, mutta olisi se aivan mahtavaa jos olisimme vihdoinkin ratkaisseet satulaongelman ainakin hetkellisesti.

Löysin tämän pari vuotta vanhan kuvan kun kävin läpi kuva-arkistoa.
On se kaunis poika tuo meidän Thor.


Edit: Joo ja noi meidän vaihdot..... Onpa ainakin jotain mitä työstää todella paljon. Kerron niistä lisää huomenna.
Edit II: Kiitos Camilla super paljon kuvausavusta.

No comments:

Post a Comment