Monday, January 13, 2014

Lievää matkakuumetta

En muista milloin minulla viimeksi olisi ollut kunnon matkakuume, mutta nyt kuulkaas rakkaat lukijat on. Oikein kuumehöyry, niin innoissani olen Portugaliin lähtemisestä ja siitä, että pääsen taas valmentautumaan Marin kanssa.

Lähdemme torstaina ja palaamme sunnuntaina. Perjantaina ja lauantaina Mari pitää meille aamuisin tunnit, jonka jälkeen lähdemme kokeilemaan hevosia. Kuvan hevosesta saatte pientä alkumakua siitä mitä tulemaan pitää.

Asiasta viidenteen..... Meillä oli edellisellä työpaikalla maailman paras urheiluhieroja, joka avasi kaikki jumit viikottain. Hän osasi myös kertoa miten vino olin, antoi venytysvinkkejä ja ohjasi minut jäsenkorjaajalle.  Kaiken lisäksi hän oli hyvin eläinrakas ja todella ihana ihminen.

Olen kovasti jäänyt kaipaamaan viikottaista selän avaamista ja innostuin China Liangtse Wellnesin hoidoista, kun olimme siellä käymässä noin kuukausi sitten. Koska olo oli hieman tukkoinen ja tunsin taas enemmän vinoutta kuin aikoihin menin sinne tänään puolen tunnin hoitoon. Pidin kovasti hieronnasta ja tuntuu, että hoitolan henkilökunta ovat todellisia ammattilaisia ja löytävät juuri oikeat akupisteet. Kävin myös puolen tunnin CX-works -treenissä Lauttasaaren liikuntakeskuksessa, joten olo on nyt oikein mainio. Annika Schulman totesi myös perjantaina, että suurin ongelma taitaa olla keskivartaloni heikkous, joten sitä lähden nyt työstämään entistä vahvemmaksi. Minulla on ollut vuosia kroonisesti kipeä vatsa, joten olen myös varannut ajan ravintoterapeutille. Kaikkihan maksaa nykyään maltaita, mutta totesin yksi päivä, että hoidan hevosiani paremmin kuin itseäni, joten nyt on myös oman hyvinvoinnin kannalta aika ottaa itseään niskasta kiinni.

En ole ihan vakuuttunut siitä miten hyvä on käydä hieronnassa ja treenata samana päivänä tai kannattaako ylipäänsä venytellä ja esimerkiksi juosta (mikäli aihe kiinnostaa kannattaa lukea Christopher McDougallin Born to Run -kirja), mutta kun aika tuntuu koko ajan olevan kortilla ja pidän joogasta ja juoksemisesta:)

Olen kuitenkin päättänyt olla stressaamatta ja vaikka stressaisin, pitäisi varmaan miettiä, että en stressaa,  kuten tästä TED Talkin videosta tulee ilmi. Kyllä mielellä on valtava vaikutus kaikkeen.

No comments:

Post a Comment